
Cum se pot obține despăgubiri în cazul unui zbor anulat sau întârziat? ✈️⚖️
În cazul întârzierii sau anulării unui zbor și a refuzului la îmbarcare, pasagerii au dreptul la despăgubiri potrivit Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91.
În ce condiții se aplică dreptul la despăgubiri?
- Despăgubirile se aplică pasagerilor care pleacă de pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene sau pasagerilor care pleacă de pe un aeroport situat într-o țară terță către un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene;
- Dacă pasagerii nu au fost informați în legătură cu anularea zborului cu cel puțin două săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută;
- Anularea trebuie să nu fi fost cauzată de împrejurări extraordinare care nu s-au putut evita în ciuda adoptării tuturor măsurilor posibile (ex. condiții meteorologice extreme, defecțiuni tehnice, probleme de securitate, greve ale controlorilor de trafic aerian etc.);
- Întârzierea trebuie să fie:
- de două ore în cazul zborurilor de peste 1.500 km sau mai puțin;
- de trei sau mai multe ore, în cazul tuturor zborurilor intracomunitare de peste 1.500 km și al oricăror altor zboruri cuprinse între 1.500-3.500 km;
- de patru ore, pentru alte zboruri.
Ce despăgubiri pot fi solicitate?
Valoarea compensației la care pasagerii sunt îndreptățiți depinde de distanța zborului, anume:
- 250 Euro – dacă zborul are maxim 1.500 km;
- 400 Euro – dacă zborul este mai lung de 1.500 km și este intracomunitar sau dacă este între 1.500-3.500 km;
- 600 Euro – dacă zborul depășește 3.500 km.
În plus, compania aeriană este obligată să ofere:
- mese și băuturi răcoritoare, direct proporționale cu timpul de așteptare;
- cazare hotelieră, în cazul în care este necesară o ședere de una sau mai multe nopți sau o ședere suplimentară față de cea prevăzută de pasager;
- transportul dintre aeroport și locul cazării.
Cum pot fi solicitate despăgubirile?
- Depunerea unei reclamații oficiale la compania aeriană menționând detaliile zborului și temeiul legal al solicitării. De asemenea, poate fi făcută o sesizare la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor sau la organismele europene competente.
- Introducerea unei acțiuni în instanță pentru plata despăgubirilor în cazul în care compania aeriană refuză nejustificat plata compensației.
În cazul în care aveți nevoie de asistență juridică, echipa noastră vă poate oferi suport legal pentru a obține compensația cuvenită, asigurând o reprezentare eficientă în fața companiilor aeriene sau a instanțelor de judecată.
Share this article
Ai nevoie de asistență juridică?
Echipa noastră de avocați experimentați este pregătită să te ajute să navighezi provocările juridice. Contactează-ne astăzi pentru a programa o consultație.
Contactează-ne